شعله هایی که امروز ساعت ۸:۵۴ دقیقه به دلایل نامعلومی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند زباله کشید دامن همه این واحد تولیدی را گرفت و سبب شد آتش به ۱۸ مخزن این مینی پالایشگاه سرایت کند.

سرایت آتش به 18 مخزن پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند+ فیلم

دکتر میشی – خراسان جنوبی؛ شعله هایی که امروز ساعت ۸:۵۴ دقیقه به دلایل نامعلومی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند زباله کشید دامن همه این واحد تولیدی را گرفت و سبب شد آتش به ۱۸ مخزن این مینی پالایشگاه سرایت کند. با اعلام آژیر خطر همه نیروی امدادی و آتش نشانی همسایه این  واحد تولیدی از جمله فرودگاه و شرکت نفت و تیم های هلال احمر و اورژانس مرکز خراسان جنوبی به مدد آمدند اما هر چه زمان می گذشت به شدت و وسعت آتش افزوده شده به طوری همه مخازن منفجر شد.

گسترده شدن دامنه آتش آن طور که محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به رسانه ها اعلام کرد: این مینی پالایشگاه با توجه به گسترده شدن دامنه آتش همچنان در حال سوختن است و نمی توان به آن نزدیک شد. به گفته وی نیروهای آتش نشانی همه توانشان را برای مهار آتش به کار گرفته اند و حتی از نیروهای شرکت نفت نیز برای مهار آتش کمک گرفته شد. وی با اشاره به اعزام تیم ارزیاب به محل حادثه ادامه داد: اکنون برای این حجم از آتش سوزی نمی توان کاری کرد. مدیرکل مدیریت بحران استان تصریح کرد: خطری پالایشگاه همجوار پالایشگاه هیدروکرین را تهدید نمی کند آتش طوری نیست که به سوی این پالایشگاه  زبانه بکشد. آخوندی از مدیریت بحران این حادثه خبر داد و گفت: اگر آتش فروکش کند برای عملیات اطفاء حریق می توان اقدام کرد. علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند هم درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پالایشگاه گفت: در حال حاضر آتش به همه مخازن مینی ( ۱۸ مخزن) پالایشگاه بیرجند سرایت کرده و بر دامنه آن افزوده شده است.  

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید