رئیس سازمان جهانی بهداشت روز شنبه با ناراحت کننده خواندن بمباران غزه گفت این سازمان نتوانسته با کارکنان خود در غزه ارتباط برقرار کند.

سازمان جهانی بهداشت:‌ بمباران شدید غزه بسیار ناراحت کننده است

به گزارش گروه بین‌الملل دکتر میشی، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز شنبه گفت این سازمان نتوانسته با کارکنان خود در غزه ارتباط برقرار کند و وضعیت در این شهر بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»،«تدروس گبریسوس» رئیس «سازمان جهانی بهداشت» در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت:«گزارش‌های بمباران شدید غزه بسیار ناراحت کننده است. تخلیه بیماران در چنین شرایطی امکان پذیر نیست و امکان یافتن سرپناه امن وجود ندارد.»

 

وی افزود:«قطعی برق دسترسی خودروهای امدادی را به مجروحان غیرممکن می‌کند. ما هنوز با کارکنان و مراکز بهداشتی خود ارتباطی نداریم. من نگران امنیت آنها هستم.»

امروز، در بیست و دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۷۷۰۳ نفر از جمله ۳۵۹۵ کودک و شمار مجروحان به بیش از ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی طی چند ساعت اخیر ۵۳ جنایت جدید مرتکب شده که به شهادت ۳۷۷ نفر منجر شده است.

 

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از جمعه شب با قطع کامل اینترنت و همه ارتباطات در غزه، یک عملیات زمینی علیه نوار غزه کلید زد و در مقابل نیز شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که  در حال مقابله با حمله زمینی اشغالگران در بیت حانون و شرق البریج است.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌‌ای جداگانه درخواست آتش‌بس فوری و حفاظت از مردم گرفتار در غزه را صادر کرد.

در بخشی از این بیانه آمده است: «این شامل کارکنان بهداشتی، بیماران، مراکز بهداشتی و آمبولانس‌ها، و غیرنظامیانی است که در این مراکز پناه گرفته‌اند. باید اقدامات فعالی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به آنها نمی‌رسد و گذرگاه ایمن برای جابجایی تجهیزات پزشکی، سوخت، آب و مواد ضروری ضروری فراهم شود.»

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه قطعنامه‌ای را تصویب کردو خواستار آتش‌بس شد.

 پایان پیام/.

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید