وزیر امور خارجه امروز در دیدار معاون وزیر خارجه عراق با مثبت ارزیابی کردن فرآیند اجرای توافقنامه امنیتی بین ۲ کشور، بر ضرورت عملیاتی شدن همه بندهای آن تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر عملیاتی شدن همه بندهای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی دکتر میشی، محمدحسین بحرالعلوم معاون وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) سوم دی ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. حسین امیرعبداللهیان در این دیدار مناسبات ایران و عراق را نمونه‌ای بی نظیر در منطقه توصیف کرد و گفت:‌ سفرها و رایزنی‌های مستمر مقامات عالی دو کشور و اسناد پرشمار همکاری، توافقات منعقد شده فیمابین در سطوح و زمینه‌های متنوع نشانگر عمق مناسبات دوستانه است.

  وی با تمجید از نقش برجسته عراق در توسعه و ثبات در منطقه، بر ضرورت تقویت تحرکات دیپلماتیک و بین‌المللی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد. امیرعبداللهیان با مثبت ارزیابی کردن فرآیند اجرای توافقنامه امنیتی بین دو کشور، ضرورت عملیاتی شدن همه بندهای آن را مورد تأکید قرار داد. محمدحسین بحرالعلوم نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست‌ها، خواستار اتحاد بین فلسطینی‌ها و همگرایی جهان اسلام در دفاع از فلسطین شد. پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید